هرچی که بخوای با 1 کیلید

عکس.فیلم.اهنگ.مطلب.تکس.رمانتیک

هرچی که بخوای با 1 کیلید

عکس.فیلم.اهنگ.مطلب.تکس.رمانتیک

عکسهایی از عجیب و غریب ترین پدیده های دنیا


عکسهایی از عجیب و غریب ترین پدیده های دنیا
عکسهایی از عجیب و غریب ترین پدیده های دنیا
صخره های موجی شکل در آمریکا:
 
عکسهایی از عجیب و غریب ترین پدیده های دنیا
 
صخره های موجی شکل با رنگ های متنوع و قوس و خمیدگی های منحصربفرد که دانشمندان عمر آن ها را بالغ بر ۱۹۰ میلیون سال تخمین زده اند.این صخره های منحصربفرد بخشی از بیابان صخره ای قرمز رنگی هستند که از دره های تنگ تشکیل شده است. صخره ها از جنس ماسه سنگ هستند و در ایالت متحده آمریکا در نزدیکی مرز آریزونا و یوتا واقع شده اند و دلیل تشکیل شان هم باران های مکرر و وزش بادهاست.


گودال عمیق آبی در Belize:
 
عکسهایی از عجیب و غریب ترین پدیده های دنیا
 
این گودال در مرکز آمریکای لاتین واقع شده و عمقش ۱۲۴ متر است. گودال بلیز در اواخر عصر یخبندان و در زمانی که سطح دریا بسیار پایین بوده با تجمع مرجان ها در طول زمانی بسیار طولانی بوجود آمده است.اکوسیستم این حفره مورد توجه بسیاری از دانشمندان و محققان قرار گرفته و البته گروه بسیار زیادی از ماجراجویان هم به این منطقه راهی شده اند که به همین دلیل این حفره آبی بزرگ به عنوان یکی از مقاصد برتر زیر آبی جهان شناخته می شود.


مجسمه سنگی فیل در ایالت نوادا آمریکا:
 
عکسهایی از عجیب و غریب ترین پدیده های دنیا
 
این کوه سنگی که تداعی گر پیکر یک فیل عظیم الجثه با خرطوم بلند است در پارک دره آتش در ایالت نوادا واقع شده و بر اثر گذر زمان تغییر شکل داده است.

 

دریاچه صورتی در استرالیا:
 
عکسهایی از عجیب و غریب ترین پدیده های دنیا
 
در قلب استرالیا دریاچه ای قرار دارد که رنگ آن کاملا صورتی ست. این دریاچه صورتی این روزها به یکی از عجیب ترین نقاط زمین تبدیل شده است و دانشمندان علت رنگ آن را وجود نوع خاصی جلبک در کف دریاچه می دانند.


دره مرگ در ایالت کالیفرنیا آمریکا:
 
عکسهایی از عجیب و غریب ترین پدیده های دنیا
 
سطح این دره بسیار هموار است و البته سنگ هایی نیز در آن وجود دارند که گاهی وزن آنها به ۳۰۰ کیلوگرم هم می رسد. نکته شگفت انگیز این است که این سنگ ها ثابت نیستند و با وجود وزن زیادشان به دلیل نامشخصی همیشه در کف دره در حرکتند!


منطقه Waiotapu در نیوزلند:
 
عکسهایی از عجیب و غریب ترین پدیده های دنیا
 
این منطقه میزبان یکی از عجیب ترین نقاط روی زمین است. جایی که استخرهای آبگرم در رنگ های مختلف وجود دارند. این استخرهای طبیعی که معروف به استخر شامپاین هستند قدمتشان به ۹۰۰ سال می رسد.درجه حرارت این استخرها تا ۷۴ درجه سانتی گراد هم می رسد و بخار آب جوش و حباب های سوزان و گاز دی اکسید کربن از سطح آنها خارج می شود. این استخرهای رنگانگ به علت وجود موادی مانند طلا، نقره، مس و آرسنیک به این رنگ ها در آمده اند.


سنگ های تخم مرغی نیوزلند:
 
عکسهایی از عجیب و غریب ترین پدیده های دنیا
 
این سنگ ها که در اندازه های بسیار بزرگ قرار دارند در دوره های پیشین در کف دریا بوده اند که البته به علت تغییرات شرایط زمین به شکل مرموزی خود را تا لبه کناری ساحل رسانده اند.


برج های Tufa در دریاچه Mono:
 
عکسهایی از عجیب و غریب ترین پدیده های دنیا
 
این منظره شگفت انگیز در کالیفرنیا مشاهده می شود و بر اثر واکنش های شیمیایی در دریاچه مونو شکل می گیرند. جنس برج های توفا از سنگ آهک است.


استخر سنگ زرد در پارک ملی آمریکا:
 
عکسهایی از عجیب و غریب ترین پدیده های دنیا
 
این پارک یکی از مراکز شگفت انگیز دنیاست که موارد خاص در آن زیاد دیده می شود. یکی از این موارد استخرهای آبی هستند که در رنگ های مختلف قرار دارند و دلیل اصلی آن نیز وجود جلبک ها و باکتری های متفاوت در آن است.


کاشاکاتووتنت در نیومکزیکو:
 
عکسهایی از عجیب و غریب ترین پدیده های دنیا

Kasha-katuwe tent جاییست که در آن صخره های قلمی فرسایش یافته ای وجود دارند که از گدازه های آتشفشانی طی ۶ تا ۷ میلیون سال تشکیل شده اند. درحالیکه صخره های تشکیل شده از نظر شکل مشابهند به لحاظ ارتفاع متفاوت هستند و تا ۳۰ متر هم می رسند.


بیابان سفید مصر:
 
عکسهایی از عجیب و غریب ترین پدیده های دنیا
 
اینجا اقامتگاه صخره های گچی بزرگیست که به دلیل وزیدن طوفان های شنی مکرر در این منطقه بوجود آمده اند. این بیابان بی حاصل با شکل های صخره ای عجیبش بیشتر شبیه منطقه ای روی کره ماه است تا بیابان.

تصاویرتخت جمشید، پر بازدید کننده ‌ترین بنای تاریخی ایران


تصاویرتخت جمشید، پر بازدید کننده ‌ترین بنای تاریخی ایران

 

نام محلی پایتخت داریوش بزرگ است؛ که از لحاظ وسعت، عظمت و شکوه، مهمترین مجموعه باستانی هخامنشی در ایران است.

 

تخت جمشید، پر بازدید 
کننده ‌ترین بنای تاریخی ایران

 

 

این مجموعه بی‌نظیر در دامنه کوه رحمت (کوه مهر)، در مقابل جلگه مرودشت و 55 کیلومتری شمال شرقی شیراز قرار دارد. یونانیان و به تبع آنها اروپاییان، گاهی آن را «پرسه پلیس»، «پرسَپُلیس» یا «پرسپولیس» (persepolis) می‌خوانند.

تخت جمشید، پر بازدید 
کننده ‌ترین بنای تاریخی ایران

 

اما نام تاریخی آن که در کتیبه‌های کاخ‌ها ثبت شده، پارسَه (parsa) به معنای شهر مردمان پارسی است.

تخت جمشید، پر بازدید 
کننده ‌ترین بنای تاریخی ایران

آثار تاریخی به جای مانده در آن، از باشکوه‌ترین مجموعه‌های تاریخ ایران و جهان است. این بنا در زمان داریوش اول از پادشاهان هخامنشی در سال 518 قبل از میلاد به قصد ایجاد پایتختی آیینی در جلگه مرودشت، بر دامنه کوه مقدس رحمت (کوه مهر) بنیان نهاده شد و ساخت آن جمعا حدود 120 سال به طول انجامید.

 

تخت جمشید، پر بازدید 
کننده ‌ترین بنای تاریخی ایران

 

مجموعه تخت جمشید به وسعتی حدود 135000 متر مربع و تماما از سنگ ساخته شده است.

تخت جمشید، پر بازدید 
کننده ‌ترین بنای تاریخی ایران

در میان سنگها از هیچ گونه ملاتی استفاده نشده اما در بعضی نقاط، سنگها را با بست‌های آهنی به نام دم چلچله‌ای به هم اتصال داده‌اند و از چفت‌هایی سربی استفاده کرده‌اند.
 

تخت جمشید، پر بازدید 
کننده ‌ترین بنای تاریخی ایران

 

مجموعه تخت جمشید شامل هفت کاخ (تالار)، نقوش برجسته، پلکان‌ها،‌ ستون‌ها، ‌و دو آرامگاه سنگی است.

تخت جمشید، پر بازدید 
کننده ‌ترین بنای تاریخی ایران

تخت جمشید، پر بازدید 
کننده ‌ترین بنای تاریخی ایران

 

جمعا بیش از سه هزار نقش برجسته در ساختمان‌ها و مقبره‌های تخت جمشید وجود دارد که به طرز خارق العاده‌ای هماهنگ است.

تخت جمشید، پر بازدید 
کننده ‌ترین بنای تاریخی ایران

 

در قسمت بالای تخت جمشید، در دامنه کوه رحمت، دو آرامگاه وجود دارد که آرامگاه اردشیر دوم و اردشیر سوم است.

تخت جمشید، پر بازدید 
کننده ‌ترین بنای تاریخی ایران

 

تخت جمشید حدود دویست سال محل سکونت شاهان هخامنشی بوده تا اینکه در 330 پ.م. اسکندر مقدونی (که ایرانیان او را گجسته، بنفرین، پلید و دیو خو نامیده‌اند) آن را سوزاند.

تخت جمشید، پر بازدید 
کننده ‌ترین بنای تاریخی ایران

 

تاریخ نگاران در مورد علت این آتش‌سوزی اتفاق رای ندارند. عده‌ای آن را ناشی از یک حادثه غیر عمدی می‌دانند، عده‌ای دلیلش را آتش زدن آن به دست اسکندر دیو خو به تلافی ویرانی شهر آتن (و معبد آرتیمیس در آن) به دست خشایارشا می‌دانند.

تخت جمشید، پر بازدید 
کننده ‌ترین بنای تاریخی ایران

 

البته نظرات دیگری نیز در این مطرح است؛ برای مثال برخی بر این باورند که نابودی تخت جمشید به دست اسکندر مقدونی روی نداده و حتی بر این باورند که پای اسکندر مقدونی هیچگاه به این منطقه نرسیده است.

تخت جمشید، پر بازدید 
کننده ‌ترین بنای تاریخی ایران

 

از آنچه امروز از تخت جمشید بر جای مانده، تنها می‌توان تصویر مبهمی از شکوه و عظمت کاخها در ذهن مجسم کرد.  

تخت جمشید، پر بازدید 
کننده ‌ترین بنای تاریخی ایران

 

با این همه می‌توان به مدد یک نقشه تاریخی که جزئیات معماری ساختمان کاخها در آن آمده باشد و اندکی بهره‌گیری از قوه تخیل، به اهمیت و بزرگی این کاخها پی برد.

تخت جمشید، پر بازدید 
کننده ‌ترین بنای تاریخی ایران

 

نکته‌ای که سخت غیر قابل باور می‌نماید، این واقعیت است که بخش‌‌هایی از این مجموعه عظیم و ارزشمند، هزاران سال زیر خاک مدفون بوده تا اینکه در حدود 70 سال قبل کشف شد.

آموزش بالا بردن رتبه و بازدید وبلاگ


اخرین متد تقلب در آلکسا که هنوز خنثی نشده

اینکه تقلب در آلکسا برای بهبود رتبه سایت  کار خوبی هست یا نه موضوع بحث ما نیست
بلکه الان می خواهیم به این بپردازیم که تا کی می توان بر روی تقلب ابداعی ایرانیان برای دستکاری آلکسا اتکا کرد
این نوع تقلب که مبتنی بر روش پاپ آپ است آنقدر شایع شده که مضحک به نظر می رسد
تصورش را بکنید سر جلسه امتحان همه تقلب همراهشان داشت باشند در اینصورت عملا رقابتی در کار نیست
الان وب ایران این حالت را پیدا کرده است یعنی تقریبا همه رو به این تقلب آورده اند
بگذارید توضیحی بدهم
حتما و قطعا شما هم با سایتهای ایرانی که  تا بر روی لینکی در ان کلیک می کنید چند صفحه باز می شود برخورد کرده اید
این همان تقلبی است که صحبتش را میکنیم
توضیحات تکملیلی را اینجا بخوانید: تقلب در آلکسا با هدف افزایش بازدیدش
+ نوشته شده در  سه شنبه چهارم آذر 1393ساعت 12:38  توسط سعید عرب شیبانی   |  سوالات ونظرات خود را از این پس در  وبلاگ تخصصی سئو ی اینجانب اعلام فرمایید

افتتاح وب سایت رسمی جی کوئری

وب سایت رسمی جی کوئری در ایران با مقدمه ای ساده شروع به کار کرد در این سایت گفته شده:

جیکوئری

 jQuery چیست؟

jQuery یک کتابخانه جاوا اسکریپت سریع و کوچک است و از ویژگی های برتر آن غنی بودن این کتابخانه است. و این باعث شده مواردی همچون پیمایش سند HTML و دستکاری عناصر ان، مدیریت رویدادها، انیمیشن، و آژاکس به شکل بسیار ساده تر با API آسان برای استفاده است که در بسیاری از مرورگرها کار میکند. با ترکیبی از تطبیق پذیری و توسعه پذیری، جی کوئری در طی مسیر خودش توسط میلیون ها نفر برای توسعه جاوا اسکریپت تغییر کرده است.
یادتان باشد که
  1. جی کوئری نرم‌افزار اپن سورس و رایگان است
  2. جی کوئری امکان نوشتن و افزودن افزونه و پلاگین را به هر برنامه نویسی می دهد

جی‌کوئری شامل ویژگی‌های زیر می‌باشد:

  • به عناصر موجود در پرونده دسترسی پیدا کرد و ان‌ها تغییر و دستکاری نمود.
  • کنترل اسان و قدرتمند تر رویدادها(Events)
  • دستکاری CSS
  • ایجاد افکت و حرکات انیمیشین
  • توسعه دادن افزایه‌ها

خالق خدا کیست؟


خالق خدا کیست؟

خدا

گرچه این سؤال عجیب به نظر مى رسد ولى با توجه به این که فیلسوف معروف انگلیسى "برتراند راسل " در یکى از کتابهاى خود تصریح مى کند که: در جوانى به خدا عقیده داشتم و بهترین دلیل بر آن را علة العلل مى دانستم و این که تمام آنچه را در جهان مى بینیم داراى علتى است و اگر زنجیر علتها را دنبال کنیم، سرانجام به علت نخستین مى رسیم و این نخستین علت را خدا مى دانیم.

ولى بعداً بکلّى از این عقیده برگشتم، زیرا فکر کردم «اگر هر چیز را باید علّت و آفریننده اى باشد، خدا نیز باید علّت و آفریننده اى داشته باشد»!

باید دید راه حلّ نزدیک و روشن ایراد مزبور چیست؟

جواب: اتّفاقاً این ایراد یکى از معروفترین و در عین حال ابتدایى ترین ایراداتى است که مادّى ها دارند. آنها به عبارت روشنتر مى گویند: «اگر همه چیز را خدا آفریده، پس خدا را چه کسى آفریده است؟».

حالا چطور شده آقاى «راسل» خیلى دیر به این ایراد برخورد کرده، درست براى ما روشن نیست، ولى از آن جا که این سؤال در اذهان بسیارى از جوانان هست، باید دقیقاً مورد بررسى قرار گیرد:

در این جا چند نکته اساسى وجود دارد که با توجّه به آن، پاسخ ایراد بخوبى روشن مى شود:

آیا اگر ما عقیده مادّى ها را بپذیریم و مثلا با «راسل» هم صدا شویم، دیگر از این ایراد رهایى خواهیم یافت؟ مسلّماً نه!... چرا؟

زیرا «ماتریالیستها» هم عقیده به قانون علّیت دارند، آنها نیز همه چیز را در جهان طبیعت معلول دیگرى مى دانند. بنابر این عین این سؤال براى آنها هم مطرح است که اگر هر چیز معلول «مادّه» است پس «مادّه» معلول چیست؟

روى این حساب (و با توجّه به این که سلسله علّت ها و معلولها تا بى نهایت نمى تواند پیش برود) همه فلاسفه جهان (اعم از الهى و مادّى) به یک وجود ازلى (وجودى که همیشه بوده است) ایمان دارند، منتها مادّى ها مى گویند وجود ازلى جهان همان «مادّه» یا قدر مشترک میان مادّه - انرژى است، ولى خداپرستان مى گویند سرچشمه اصلى خداست؛ به این ترتیب روشن مى شود که آقاى «راسل» هم ناچار است به یک وجود ازلى (اگر چه مادّه باشد) ایمان داشته باشد.

آیا این وجود ازلى مى تواند علّتى داشته باشد؟

البتّه نه!... چرا؟

زیرا یک وجود ازلى همیشه بوده و چیزى که همیشه بوده است که نیازى به علّت ندارد، تنها موجودى نیازمند به علّت است که یک وقت نبوده و سپس هستى یافته است. (دقّت کنید)

نتیجه این که: وجود یک مبدأ ازلى و همیشگى، قولى است که جملگى برآنند و دلایل استوار عقلى بر بطلان تسلسل (یک سلسله علّت و معلول بى پایان) همه فلاسفه را بر این داشته که به یک مبدأ ازلى قائل گردند.

خداپرستان آن علّت نخستین را داراى علم و اراده مى دانند (و آن را خدا مى نامند) ولى مادّى ها آن را فاقد علم و اراده تصوّر مى کنند (و نام آن را مادّه گذارده اند)

بنابر این برخلاف آنچه «راسل» پنداشته اختلاف میان «فلاسفه الهى» و «مادّى» این نیست که یکى «علّة العلل» را قبول دارد و دیگرى منکر است، بلکه هر دو بطور یکسان عقیده به وجود یک علّة العلل یا علّت نختسین دارند.

پس اختلاف میان این دو در کجاست؟

صریحاً باید گفت تنها نقطه تفاوت این جاست که خداپرستان آن علّت نخستین را داراى علم و اراده مى دانند (و آن را خدا مى نامند) ولى مادّى ها آن را فاقد علم و اراده تصوّر مى کنند (و نام آن را مادّه گذارده اند).

حالا چطور مطلبى به این آشکارى بر آقاى «راسل» مجهول مانده، پاسخى جز این ندارد که بگوییم او در رشته هاى علوم ریاضى و طبیعى و جامعه شناسى صاحب تخصّص بوده، نه در مسائل مذهبى و فلسفه أولى (به معناى شناخت هستى و سرچشمه و آثار آن).

از بیانات یاد شده این نتیجه نیز به دست مى آید که فلاسفه الهى براى اثبات وجود خدا هرگز به استدلال «علّة العلل» (به تنهایى) دست نمى زنند، زیرا این استدلال تنها ما را به وجود یک «علّت نخستین» یا به عبارت دیگر یک وجود ازلى که مادّى ها هم به آن عقیده دارند، راهنمایى مى کند.

بلکه مسأله مهم براى فلاسفه الهى این است که بعد از اثبات علّت نخستین، براى اثبات علم و دانش بى پایان او استدلال کنند که اتّفاقاً اثبات این مسأله از طریق مطالعه نظام هستى و اسرار شگرف آفرینش و قوانین حساب شده اى که بر سراسر آسمانها و زمین و موجودات زنده و تنوّع آن حکومت مى کند، کار آسانى است. (دقّت کنید)

این نخستین سخنى بود که باید در پاسخ این ایراد دانسته شود.

خدا

موضوع دیگرى که لازم به تذکّر است این که: اساس این اشکال روى این مطلب است که «هر موجودى نیازمند به علّت و آفریننده اى است» در حالى که این قانون کلّیّت ندارد و تنها در مواردى صحیح است که چیزى سابقاً معدوم بوده و سپس جامه هستى به خود پوشیده است. (دقّت کنید)

توضیح این که: موجوداتى هستند که سابقاً وجود نداشته اند، مانند منظومه شمسى و سپس موجودات زنده - اعم از گیاه و حیوان و انسان - تاریخچه آنها بخوبى گواهى مى دهد که لباس هستى در تن اینها همیشگى و ازلى نبوده است، بلکه با تفاوت هایى که دارند، در چند میلیون سال تا چند میلیارد سال پیش، وجود خارجى نداشته و سپس به وجود آمده اند.مسلّماً براى پیدایش چنین موجوداتى علل و عواملى لازم است، مسلّماً جدایى کره زمین از خورشید (طبق فرضیّه لاپلاس و یا فرضیّه هاى بعد از آن) مدیون عوامل خاصّى بوده است - چه آنها را کاملا شناخته باشیم یا نه.

همچنین پیدایش نخستین جوانه زندگى گیاهى و سپس حیوانى و سپس انسانى، همه مرهون علل و عواملى هستند و لذا همواره دانشمندان براى پى جویى این عوامل در تلاش و کوششند و اگر بنا باشد پیدایش این موجودات هیچ علّتى نخواهد، دلیلى ندارد که در یک میلیون سال یا چند میلیارد سال پیدا شوند، چرا در زمانى دو برابر این زمان یا نصف این زمان مثلا یافت نشدند؟ انتخاب این زمان خاص براى پیدایش آنها، بهترین دلیل بر این است که شرایط و علل وجود آنها تنها در این زمان تحقّق یافته است.

امّا اگر وجودى همیشگى و ازلى باشد - خواه این وجود ازلى را خدا بنامیم یا مادّه - چنین وجودى نیاز به هیچ علّتى ندارد، آفریننده و خدایى لازم ندارد، زیرا تاریخچه پیدایش براى آن تنظیم نشده که در آن تاریخچه جاى علّت و آفریننده خالى باشد.

چیزى که همیشگى و ازلى است، وجودش از درون ذاتش مى جوشد نه از بیرون ذات که محتاج به آفریننده باشد. (دقّت کنید)

هر موجودى نیازمند به علّت و آفریننده اى است» در حالى که این قانون کلّیّت ندارد و تنها در مواردى صحیح است که چیزى سابقاً معدوم بوده و سپس جامه هستى به خود پوشیده است

من و شما و زمین و آسمان و منظومه شمسى و... نیازمند به آفریننده هستیم که وجود ما ازلى و همیشگى نبوده و از درون ما نیست، نه علّة نخستین و علّت العلل که هستى او از خود اوست.

 

یک مثال روشن

در این جا فلاسفه مثال هایى براى توضیح این گفتار فلسفى و نزدیک ساختن آن به ذهن مى زنند؛ مثلا مى گویند: هنگامى که ما نگاه به اطاق کار یا منزل مسکونى خود مى کنیم، مى بینیم روشن است.

از خود مى پرسیم: آیا این روشنى از خود این اطاق است؟

- فوراً به خود پاسخ مى دهیم: نه، براى این که اگر روشنى آن از خود اطاق مى جوشد، نباید هیچ وقت تاریک گردد، در حالى که پاره اى از اوقات تاریک و گاهى روشن است، پس روشنى آن از جاى دیگر است.

به زودى به این نتیجه مى رسیم که روشنى اطاق و خانه ما، به وسیله ذرّات یا امواج نورى است که به آن تابیده است.

- فوراً از خود سؤال مى کنیم: روشنى ذرّات نور از کجاست؟

- با تأمّل مختصرى به خود پاسخ مى دهیم: روشنى ذرّات نور از خود آن و از درون ذاتش است، ذرّات نور این خاصیّت روشنایى را عاریه نگرفته اند؛ در هیچ نقطه جهانى نمى توانیم ذرّات نورى پیدا کنیم که تاریک باشند و سپس روشنایى را از دیگرى گرفته باشند.

ذرّات نور هر کجا باشند روشنند، روشنایى جزء ذات آنهاست، روشنى ذرّات نور عاریتى نیست.

ممکن است ذرّات نور از بین بروند، ولى ممکن نیست موجود ولى تاریک باشند. (دقّت کنید)

بنابر این اگر کسى بگوید روشنایى هر محوطه و منطقه اى در جهان معلول نور است، پس روشنایى نور از کجاست؟

- فوراً مى گوییم: روشنایى نور، جزء وجود اوست.

همچنین هنگامى که سؤال شود: هستى هر چیزى از خداست، پس هستى خدا از کیست؟

فوراً پاسخ مى دهیم: از خودش و از درون ذاتش مى باشد.

 

پی نوشت:

اعتقاد ما ،آیت الله مکارم شیرازی