هرچی که بخوای با 1 کیلید

عکس.فیلم.اهنگ.مطلب.تکس.رمانتیک

هرچی که بخوای با 1 کیلید

عکس.فیلم.اهنگ.مطلب.تکس.رمانتیک

معاون وزیر: منابع و تسهیلات بانکی برای صنعت افزایش می یابد


معاون وزیر: منابع و تسهیلات بانکی برای صنعت افزایش می یابد

اصفهان - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال گذشته 32 درصد از منابع و تسهیلات بانکی به بخش صنعت اختصاص یافت و امسال قصد داریم این میزان را به 42 درصد افزایش دهیم.

به گزارش ایرنا، محسن صالحی نیا شنبه شب در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در اصفهان افزود: افزایش این تسهیلات از برنامه های سال جاری وزارت صنعت، معدن و تجارت است و در شورای پول و اعتبار و جلسات هیات دولت درحال پیگیری می باشد.

وی میزان منابع و تسهیلات بانکی تخصیص یافته به بخش صنعت در سال گذشته را 106 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: افزایش این تسهیلات در سال جاری کاری بسیار سخت است اما وزارت صنعت، معدن و تجارت بدنبال تحقق این هدف است.

وی بابیان اینکه دولت برای رشد تولید، پنج برنامه کوتاه مدت در دست اقدام دارد، افزود: تامین نقدینگی واحدهای تولیدی از جمله این برنامه هاست زیرا بخشی زیاد از عدم بهره برداری از ظرفیت های تولید به دلیل تامین نشدن منابع و تسهیلات بانکی است.

صالحی نیا تشکیل کارگروه تسهیل کار و تولید در استانها را از اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید خواند و گفت: در این کارگروهها تلاش می شود که با رفع برخی از مشکلات واحدهای تولیدی اعم از مالیات، بخشودگی جرائم و بیمه، زمینه مناسب برای جذب تسهیلات جدید فراهم شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: تلاش های انجام شده در کارگروههای تسهیل کار و تولید در استان ها در سال گذشته موجب شد تا بانک مرکزی تسهیلات خود را در 6 محور به واحدهای تولیدی، با مانع و مشکل روبرو نکند.

وی افزود: واحدهایی که به دلیل تحریم ها و مشکلات بین المللی با کاهش سود مواجه شدند، واحدهایی که تسهیلات دریافتی را در محل اعتبار و براساس موضوع تسهیلات مصرف کردند، واحدهایی که تعدیل نیرو نداشتند یا با ارائه طرح های جدید می توانند نیروهای جدید استخدام کنند از این دسته هستند.

معاون وزیر صنعت واحدهایی که از دستگاههای دولتی مطالبات دارند و به دلیل همین مطالبات نتوانسته اند تعهدات قبلی خود را عملی کنند و واحدهای تولیدی که به دلیل عدم ثبات ارز و محدودیت های بین المللی به رکورد رسیدند را از دیگر واحدهایی برشمرد که بانک مرکزی تسهیلات خود به آنها را با محدودیت روبرو نخواهد کرد.

صالحی نیا تصریح کرد: ارائه تسهیلات به این واحدهای تولیدی براساس منابع داخلی بانک ها و باتوجه به شرایط پیش بینی شده در آئین نامه مربوط در حال نهایی شدن است.

وی توجه به افزایش توان صادرات محصولات واحدهای تولیدی را از دیگر برنامه های دولت تدبیر و امید اعلام کرد و افزود: قصد داریم با ارائه تسهیلات به این بخش و فراهم نمودن شرایط صادرات محصولات کیفی افزون بر نیاز داخلی، بتوانیم به رونق زنجیره تولید کمک کنیم.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه دولت تلاش می کند که آیین نامه های اجرایی در رابطه با قانون موانع کسب و کار را با سرعت تصویب و اجرایی نماید، گفت: باتوجه به شرایط اقتصادی کشور، دولت برنامه هایی را برای خروج از رکود و توسعه و رونق تولید در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت در سال گذشته رشد 2 درصدی تولید را تجربه کرد، گفت: گرچه عده ای موفقیت دولت را برنمی تابند و آمارهای ارائه شده را قبول ندارند اما با همت صنعتگران توانستیم در سال گذشته رشد 2 درصدی تولید را نسبت سال های 91 و 92 تجربه کنیم.

صالحی نیا حمایت از تولید داخلی، تشدید مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از واردات بی رویه کالاها از جمله لوازم خانگی، انواع فولاد و تایر اتومبیل را از راهبردهای دولت در سال جاری برای رونق تولید ملی اعلام کرد.

وی همچنین تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی بالای 60 درصد را از اولویت های دولت بیان کرد و گفت: در این راستا ظرفیت های استانی، توافقات انجام شده با استان ها و بضاعت و منابع مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد توجه است.

وی از نساجی به عنوان صنعتی اشتغالزا با ارزش افزوده بالا و ارزآور نام برد و تصریح کرد: حمایت از این صنعت در برنامه های دولت است و بخشی از مبارزه قاچاق کالا در این بخش انجام خواهد شد.

آیین بیستمین نکوداشت روز صنعت و معدن استان اصفهان شنبه شب در سالن نقش جهان سپاهانشهر برگزار و از تعدادی از واحدهای صنعتی و معدنی نمونه این استان تجلیل شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.